Artykuł sponsorowany

Najważniejsze parametry opraw oświetleniowych LED

Najważniejsze parametry opraw oświetleniowych LED

Planujesz zakup nowego, energooszczędnego źródła światła do swojej firmy? Czy wiesz, jak wybrać odpowiednie oprawy oświetleniowe LED, aby zapewnić sobie optymalne oświetlenie pomieszczeń? Poznaj 4 najważniejsze parametry, które powinieneś wziąć pod uwagę przy wyborze opraw oświetleniowych LED.

Temperatura barwowa źródła światła

Podstawowym parametrem, na który należy zwrócić uwagę przy wyborze opraw LED, jest temperatura barwowa emitowanego przez nie światła. Wyrażona jest ona w Kelwinach (K) i dzieli się na:

  • barwę ciepłą żółtą - około 3000 K,

  • barwę neutralną białą (najbardziej zbliżoną do światła dziennego) - około 4000 K,

  • barwę zimną białą, wpadającą w niebieskawe tony - około 5500 K.

Temperatura barwowa jaką cechują się wybierane oprawy ledowe, powinna być dobierana do przeznaczenia pomieszczeń, w jakich będą one zamontowane. 

Strumień świetlny emitowany przez oprawę LED

Kolejnym parametrem, na który należy zwrócić uwagę wybierając oprawy LED, które znaleźć można między innymi w ofercie hurtowni elektroinstalacyjnej Elektrotek z Opola jest emitowany przez nie strumień świetlny. Wyrażany jest on w lumenach (lm) i informuje on o tym, jak jasne oświetlenie jest w stanie zapewnić wybrane źródło światła. Warto przy tym pamiętać, że im większa wartość lumenów, tym światło oprawy LED będzie jaśniejsze. 

Stopień szczelności oprawy LED

Kupując oprawy LED, warto także dopasować ich stopień szczelności oraz zabezpieczeń przed porażeniem prądem do miejsca, w którym będą montowane. W związku z tym w pomieszczeniach, w których oprawy mogą być narażone na działanie wilgoci należy wybierać modele o stopniu szczelności minimum IP44. Jeśli chodzi natomiast  o ich zabezpieczenia przed porażeniem prądem, dzielą się one na 4 kategorie:

  • 0 – oprawy z wyłącznie izolacją podstawową, 

  • I – oprawy z izolacją podstawową i połączeniem ochronnym, 

  • II – oprawy z izolacją podwójną lub wzmocnioną, 

  • III – oprawy z bardzo niskim i jednocześnie bezpiecznym napięciem. 

Współczynnik oddawania barw

Ostatnim parametrem, który ma duże znaczenie przy wyborze opraw LED, jest współczynnik oddawania barw wyrażany w wartościach procentowych i określany symbolem Re. Odpowiada on za realność oddawania barw w oświetlonych przestrzeniach. Dlatego też najlepiej, aby był on jak najbardziej zbliżony do 100%.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.