Artykuł sponsorowany

Odpowiednio przygotowana kawa ma więcej walorów smakowych - szkolenia dla pracowników

Odpowiednio przygotowana kawa ma więcej walorów smakowych - szkolenia dla pracowników

Mówi się, że świetnej jakości kawa broni się sama. W rzeczywistości jednak na smak i aromat obecnego w filiżance naparu wpływa cały szereg czynników, nad którymi klienci lokalu zwykle się nie zastanawiają. Mamy tu na myśli między innymi skład stosowanej wody, rodzaj używanego sprzętu, a także – co oczywiste – doświadczenie baristów.

Jak w każdej innej branży, w gastronomii liczy się nie tyle wiedza, ile umiejętność wykorzystania jej w praktyce. Nic więc dziwnego, że właściciele najlepszych kawiarni stale inwestują w swoich pracowników, zapewniając im dostęp do cyklicznych szkoleń. Jak się okazuje, to jedyny sprawdzony przepis na sukces.

Nieustannie podnoszone kwalifikacje

Wszędzie dokoła znaleźć można przykłady świadczące o tym, że stałe podnoszenie kwalifikacji korzystnie wpływa na rozwój biznesu. Dzięki temu – w przypadku baru kawowego – poprawia się jakość serwowanych napojów oraz poziom obsługi klienta, co bezpośrednio wpływa na wyniki sprzedaży. Jak przekazała nam osoba reprezentująca markę Julius Meinl: Prowadzenie kawiarni z pewnością nie należy to najprostszych rzeczy, każdemu właścicielowi przyda się więc wsparcie specjalistów. Odpowiedni eksperci pomogą dobrać wyposażenie, zapewnią profesjonalny serwis, a także – zgodnie z międzynarodowymi standardami – gruntownie przeszkolą wszystkich pracowników. To dokładnie takie doradztwo, jakiego można oczekiwać.

Najwyższa możliwa jakość

Kawa – produkt jedyny w swoim rodzaju – wymaga zupełnie bezkompromisowego podejścia. Podczas selekcji ziaren, przy ustawianiu młynka, dobieraniu dozy, temperatury czy czasu parzenia nie można pozwolić sobie na najmniejszą nawet pomyłkę. Chociaż przygotowanie smacznego espresso, zwieńczonego rozetą cappuccino bądź też otrzymanie zbalansowanej kawy przelewowej nie jest łatwe, od lokalu oczekujemy zawsze tej samej, wysokiej jakości. Aby było to możliwe menadżerowie muszą skrupulatnie planować ścieżkę rozwoju podopiecznych, a na co dzień pilnować, aby wszyscy bariści parzyli kawę identycznymi technikami.

Doskonała obsługa klienta

Wysoka wydajność to podstawa gastronomii. Już samo utrzymywanie porządku oraz dbanie o dobrą organizację pracy, redukuje ilość popełnianych błędów na tyle, że można mówić o wymiernych korzyściach. Krótszy czas oczekiwania na zamówienie, a także mniejsza liczba strat to coś, do czego należy bezsprzecznie dążyć. Co więcej, jeśli barista panuje nad wszystkim, więcej energii może on włożyć w interakcję z gośćmi. Do kawiarni, w której jesteśmy witani uśmiechem i w której zawsze dowiemy się czegoś nowego przychodzimy po prostu chętniej.

Właściwa eksploatacja sprzętu

Na szkoleniach dla baristów oprócz kwestii związanych z procesem parzenia oraz odpowiednim podejściem do klienta, poruszane są rzecz jasna także inne tematy. W kontekście redukcji kosztów bardzo ważne okazuje się poznanie zasad bezpiecznej eksploatacji urządzeń. Codzienne dbanie o ekspres, stała kontrola najważniejszych parametrów, wymiana zużytych elementów na czas, jak również pamiętanie o obowiązkowych przeglądach w dłuższej perspektywie pozwala zaoszczędzić sporo pieniędzy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.