Odpowiednio przygotowana kawa ma więcej walorów smakowych - szkolenia dla pracowników

Spis treści
- Nieustannie podnoszone kwalifikacje
- Najwyższa możliwa jakość
- Doskonała obsługa klienta
- Właściwa eksploatacja sprzętu
Mówi się, że świetnej jakości kawa broni się sama. W rzeczywistości jednak na smak i aromat obecnego w filiżance naparu wpływa cały szereg czynników, nad którymi klienci lokalu zwykle się nie zastanawiają. Mamy tu na myśli między innymi skład stosowanej wody, rodzaj używanego sprzętu, a także – co oczywiste – doświadczenie baristów.
Jak w każdej innej branży, w gastronomii liczy się nie tyle wiedza, ile umiejętność wykorzystania jej w praktyce. Nic więc dziwnego, że właściciele najlepszych kawiarni stale inwestują w swoich pracowników, zapewniając im dostęp do cyklicznych szkoleń. Jak się okazuje, to jedyny sprawdzony przepis na sukces.
Nieustannie podnoszone kwalifikacje
Wszędzie dokoła znaleźć można przykłady świadczące o tym, że stałe podnoszenie kwalifikacji korzystnie wpływa na rozwój biznesu. Dzięki temu – w przypadku baru kawowego – poprawia się jakość serwowanych napojów oraz poziom obsługi klienta, co bezpośrednio wpływa na wyniki sprzedaży. Jak przekazała nam osoba reprezentująca markę Julius Meinl: Prowadzenie kawiarni z pewnością nie należy to najprostszych rzeczy, każdemu właścicielowi przyda się więc wsparcie specjalistów. Odpowiedni eksperci pomogą dobrać wyposażenie, zapewnią profesjonalny serwis, a także – zgodnie z międzynarodowymi standardami – gruntownie przeszkolą wszystkich pracowników. To dokładnie takie doradztwo, jakiego można oczekiwać.
Najwyższa możliwa jakość
Kawa – produkt jedyny w swoim rodzaju – wymaga zupełnie bezkompromisowego podejścia. Podczas selekcji ziaren, przy ustawianiu młynka, dobieraniu dozy, temperatury czy czasu parzenia nie można pozwolić sobie na najmniejszą nawet pomyłkę. Chociaż przygotowanie smacznego espresso, zwieńczonego rozetą cappuccino bądź też otrzymanie zbalansowanej kawy przelewowej nie jest łatwe, od lokalu oczekujemy zawsze tej samej, wysokiej jakości. Aby było to możliwe menadżerowie muszą skrupulatnie planować ścieżkę rozwoju podopiecznych, a na co dzień pilnować, aby wszyscy bariści parzyli kawę identycznymi technikami.
Doskonała obsługa klienta
Wysoka wydajność to podstawa gastronomii. Już samo utrzymywanie porządku oraz dbanie o dobrą organizację pracy, redukuje ilość popełnianych błędów na tyle, że można mówić o wymiernych korzyściach. Krótszy czas oczekiwania na zamówienie, a także mniejsza liczba strat to coś, do czego należy bezsprzecznie dążyć. Co więcej, jeśli barista panuje nad wszystkim, więcej energii może on włożyć w interakcję z gośćmi. Do kawiarni, w której jesteśmy witani uśmiechem i w której zawsze dowiemy się czegoś nowego przychodzimy po prostu chętniej.
Właściwa eksploatacja sprzętu
Na szkoleniach dla baristów oprócz kwestii związanych z procesem parzenia oraz odpowiednim podejściem do klienta, poruszane są rzecz jasna także inne tematy. W kontekście redukcji kosztów bardzo ważne okazuje się poznanie zasad bezpiecznej eksploatacji urządzeń. Codzienne dbanie o ekspres, stała kontrola najważniejszych parametrów, wymiana zużytych elementów na czas, jak również pamiętanie o obowiązkowych przeglądach w dłuższej perspektywie pozwala zaoszczędzić sporo pieniędzy.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
Jaśmin Kwiaciarnia Sylwia Marońska
Tkaniny, artykuły tekstylne - detal woj. śląskie40-321 Katowice, gen. Hallera 6
-
Textil Piotr Frąckiewicz
Tkaniny, artykuły tekstylne - detal woj. dolnośląskie53-607 Wrocław, Robotnicza 1
-
Ty i Ja Salon Firan
Tkaniny dekoracyjne, firany, zasłony woj. śląskie44-194 Knurów, Jedności Narodowej 1
-
Maltexim Sp. z o.o. Hurtownia Tkanin i Dzianin
Tkaniny dekoracyjne, firany, zasłony - produkcja, hurt woj. wielkopolskie60-179 Poznań, Smoluchowskiego 9