Artykuł sponsorowany

Piekarnik idealny do domowej kuchni

Piekarnik idealny do domowej kuchni

Istnieje wąska grupa urządzeń AGD, które bezsprzecznie powinny się znaleźć w każdej domowej kuchni. Jednym z takich urządzeń jest piekarnik. Dziś klienci szukając odpowiedniego do swoich potrzeb rodzaju piekarnika mają do wyboru naprawdę dużo rodzajów różnego typu sprzętu AGD, które różnią się od siebie nie tylko wielkością, ale również sposobem i skutecznością pieczenia. W artykule dokładniej opisujemy, na jakie elementy i parametry piekarników koniecznie trzeba zwracać uwagę wybierając ten najlepszy dla siebie.

Na początku trzeba się zdecydować na rodzaj piekarnika

Pierwszym kryterium wyboru piekarnika na pewno powinien być jego rodzaj. Obecnie w dobrze wyposażonych sklepach ze sprzętem AGD można znaleźć bardzo dużo rodzajów piekarników. Podstawowy ich podział to taki, w którym wyróżnia się urządzenia AGD i piekarniki wolnostojące oraz urządzenia AGD i piekarniki do zabudowy. To jaki rodzaj piekarnika wybierzemy zależy przede wszystkim od tego, jaki mamy lub planujemy mieć rodzaj zabudowy lub mebli kuchennych w swoim domu. W ostatnich latach coraz więcej osób decyduje się na wykonanie mebli kuchennych na wymiar i umieszczenie wszystkich dużych urządzeń AGD w zabudowie. Piekarnik w zabudowie ma tę zaletę, że może być umieszczony na dowolnej wysokości, dzięki czemu nie musi stać na ziemi.

Drugi istotny podział piekarników to taki, który dzieli je ze względu na sposób ogrzewania. Jak tłumaczy nasz rozmówca, doradca ze sklepu internetowego z RTV AFG Market: Obecnie na rynku znaleźć można zarówno tradycyjne piekarniki gazowe, jak i piekarniki elektryczne. Istnieją także ich hybrydy, czyli piekarniki gazowo-elektryczne. Niektórzy producenci sprzętu AGD oferują także np. piekarniki parowe lub piekarniki połączone z kuchenką mikrofalową. Wybór rodzaju piekarnika będzie na pewno w dużej mierze uzależniony od tego, czy do naszego domu lub mieszkania jest poprowadzony gaz. W nowym budownictwie najczęściej jednak nie jest.

Najważniejsze parametry użytkowe piekarników

Wybierając odpowiedni do swoich potrzeb piekarnik, koniecznie też trzeba sprawdzić parametry użytkowe poszczególnych modeli urządzeń. Pierwszym z nich na pewno jest wielkość piekarnika, czyli jego pojemność, ale także szerokość i wysokość. Ważne jest to, żeby nie wybrać zbyt małego i zbyt wąskiego piekarnika, żeby nie pozbawić się możliwości wstawienia do niego w razie potrzeby np. dwóch blach lub dwóch naczyń żaroodpornych. Pojemność piekarnika jest liczona w litrach. Standardowo piekarniki mają od 65 do 75 litrów. Zdarzają się jednak także piekarniki, które są nieco większe lub nieco mniejsze (nawet takie, które mają zaledwie 55 litrów). Dla użytkowników ważniejsze na pewno jednak będą dokładne wymiary piekarnika, czyli jego wysokość i szerokość.

Ważnym kryterium wyboru piekarnika powinny też być dostępne w nim funkcje pieczenia. Podstawowe funkcje to grzanie dolne i górne oraz pieczenie z termoobiegiem. W nowoczesnych piekarnikach znajduje się ich jednak znacznie więcej, np.  funkcje grillowania i rożen, funkcje kuchenki mikrofalowej, funkcja rozmrażania oraz funkcja podtrzymywania ciepła, czyli tzw. tryb szabasowy. Niektóre piekarniki mogą mieć także różnego typu funkcje dodatkowe, jak np. czyszczenia parowego piekarnika, funkcja DualCook, która umożliwia podzielenie piekarnika na dwie oddzielne strefy pieczenia, w których można piec w różnych temperaturach i w różnych trybach. Coraz częściej spotykana w piekarnikach jest też funkcja termosondy, która pozwala określić, jaką temperaturę ma pieczona obecnie potrawa czy ciasto.

Klasa energetyczna piekarnika

Coraz istotniejszym kryterium wyboru piekarników elektrycznych, tak samo z resztą jak i innych stosowanych na co dzień urządzeń AGD i RTV, jest ich klasa energooszczędności. Obecnie produkowane piekarniki charakteryzują się naprawdę dobrymi parametrami. Są to urządzenia o klasie energetycznej od A do nawet A+++. Ich stosowanie nie powinno więc skutkować zbyt dużym zużyciem prądu.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.