restauracja

Co powinna oferować dobra restauracja hotelowa?

Restauracja hotelowa to coś więcej niż tylko miejsce, w którym goście spożywają posiłki, ale również arena licznych spotkań – tak prywatnych, jak i biznesowych. Aby w pełni odgrywać swoją rolę, restauracja hotelowa powinna posiadać przede wszystkim odpowiednio skonstruowaną ofertę. Co wchodzi w jej skład?

Przede wszystkim menu

Podstawą w każdej hotelowej restauracji jest menu.

Kluczem do skomponowania menu restauracji jest jego odpowiednie wyważenie – wyjaśnia przedstawiciel białostockiego Royal Hotel & SPA****Należy pamiętać, że goście hotelu to osoby przybywające z najróżniejszych stron świata, posiadające swoje przyzwyczajenia i niekoniecznie zainteresowane poznawaniem kuchni silnie osadzonej w lokalnej tradycji. Menu hotelowej restauracji powinno być opracowane w ten sposób, by każdy znalazł w nim coś dla siebie. Należy uwzględnić w nim potrzeby gości o różnych preferencjach, dlatego np. powinny znaleźć się w nim pozycje dla wegetarian.

Karta win

Praktycznie każda restauracja hotelowa posiada własny zapas win najróżniejszych odmian i gatunków. Pamiętajmy, że nie zawsze najdroższe i najlepsze gatunkowo wino będzie dobrym wyborem – chodzi przede wszystkim o to, żeby trunek dobrze komponował się z posiłkami. Dlatego w kompletowanie karty win powinien być zaangażowany szef kuchni hotelowej restauracji oraz specjalista od win. Dzięki temu nie dojdzie do sytuacji, kiedy wina z karty nie pasują do posiłków serwowanych w restauracji. Obsługa w restauracji powinna znać wina z karty i umieć doradzić gościom alkohol odpowiedni do zamówionej przez nich potrawy.

Profesjonalna obsługa

Nawet najlepszy posiłek nie będzie smakował dobrze, jeśli w restauracji zabraknie odpowiedniej atmosfery. Za jej wytworzenie odpowiedzialna jest obsługa, czyli przede wszystkim kelnerzy. Ich zadanie to nie tylko przyjmowanie zamówień i przynoszenie gotowych posiłków – to również udzielanie fachowej pomocy gościom, którzy nie są w stanie sami podjąć decyzji co do posiłku, odpowiadanie na wszelkie pytania, doradzanie w kwestii wyboru alkoholu, a także troska o to, żeby goście wyszli z restauracji w pełni zadowoleni. W tym celu kelnerzy powinni być bardzo dobrze zorganizowani, uważni oraz dysponować wysoką kulturą osobistą. Profesjonalna obsługa restauracji jest niemal tak samo ważna, jak jakość kuchni – wielu gości bardziej zapamiętuje złe zachowania kelnerów, niż słabo przyrządzone posiłki.

Regulamin korzystania z serwisu